Ik heb er zin in!

25 april 2014 - Streefkerk, Nederland

Na maanden van voorbereidingen komt het steeds dichterbij. Eerst nog even feesten op de bruiloft van Marleen & Jeroen en dan 17 mei het vliegtuig in. Eerst nog even 2 dagen acclimatiseren in Singapore en daarna vlieg ik door naar Siem Reap in Cambodja. Daar zal ik 3 maanden blijven, 2 maanden vrijwilligerswerk en nog een maand rondreizen.

Er komt nogal wat bij kijken om vrijwilligerswerk te gaan doen. Wat wil je precies gaan doen en waar ter wereld wil je dit doen? Ga je zelf iets regelen of via een organisatie? Ik was er vrij snel uit. Ik wilde kinderen helpen en omdat ik nog een rondreis eraan vast wilde plakken werd het voor mij Azië. Inmiddels heb ik alles geregeld en ga ik via PURE! Volunteer (www.purevolunteer.com) 2 maanden aan de slag in Siem Reap, Cambodja. Ik ga hier Engelse les geven aan kinderen en meehelpen bij het Cambodja Landmijn Museum. Ik zal 2 maanden wonen in Thida's House, een huis waar ik samen met een aantal vrijwilligers zal wonen. Er is zelfs een kok aanwezig die 's avonds een lekkere maaltijd kan bereiden. Kortom: prima!

Na het vrijwilligerswerk zal ik nog een tijdje rond gaan reizen in Cambodja en waarschijnlijk Laos. Planning nu is om eind augustus weer in het land te zijn. De komende weken moet ik nog wat zaken op mijn werk afronden, laatste spullen kopen en nog wat kleine dingen regelen, maar dan ben ik er helemaal klaar voor!

1. Marleen:
    25 april 2014
    Het gaat vast en zeker een fantastische tijd worden broertje! Ik ben trots op je!
  2. Nopjes!:
    25 april 2014
    Veel plezier maat! Maak er wat moois van!!
  3. Piet Vat:
    15 mei 2014
    Nogmaals heel veel succes Ruud! Maak er wat moois van, maar dat is jou wel toevertrouwd. Ik ben nu al heel benieuwd naar je verhalen van straks....-;)
  4. Erik Jonker:
    15 mei 2014
    Ruud

Straks een goede reis en een inspirerende tijd in Cambodja.
    Groet
    Erik